İngilizce İş Yazışmaları: Nelere Dikkat Edilmeli?

İş İngilizcesi, günümüzde özellikle ithalat ve ihracat alanında çalışan firmalar ve uluslararası platformda çalışan tüm şirketler için son derece gerekli bir olgudur. Kusursuz bir iş İngilizcesine sahip olmak, yapılan işlerdeki kaliteyi beraberinde getirecektir. Bu nedenle İngilizce olarak yapılan iş yazışmaları büyük öneme sahiptir.

İş Yazışmalarında Kullanılması Gereken Detaylar

Günlük konuşma dili ile iş İngilizcesi arasında bazı farklar bulunmaktadır. Öncelikle bu yazışmaları yapacak olan kimselerin bilmesi gereken en önemli detay, bu yazışmaların resmiyet çerçevesi içerisinde gerçekleştirilmesi gerektiğidir. Dolayısıyla günlük konuşma dilindeki kısaltmaların iş yazışmalarında kesinlikle kullanılmaması gerekir. Örneğin Don’t yerine do not, haven’t yerine have not kullanılması çok daha doğru olacaktır. Ayrıca günlük konuşmalarda cümle kurulurken genellikle şahıs zamirlerinin atlanması, iş İngilizcesinde kesinlikle yapılmaması gereken bir durumdur. Yani cümleye başlarken karşıdaki kişiye hitaben you kişi zamirinin mutlaka kullanılması önerilir.

Etkili Bir Yazışmanın Kuralları

İş İngilizcesi kullanarak etkili bir yazışma yapmak için mümkün olduğu kadar konuyu kısa ve öz bir şekilde anlatmaya çalışmak gerekiyor. Kısa ve öz bir biçimde talebinizi belirttikten sonra eğer bu yazışmaya acil bir cevap beklentiniz varsa, “Please reply as soon as possible” cümlesini kullanarak, bunu belirtmeniz mümkün. Yazışmanın sonunda iyi dileklerinizi ve saygılarını iletmeniz de önemli bir unsurdur. Bunun için regards veya yours faithfull ifadelerini kullanabilirsiniz. Respectfully yours ifadesi de iş yazışmalarında saygı dilekleri için kullanılmaktadır.



Bir cevap yazın

WhatsApp WhatsApp